Kontakt

 

p2 studio filmowe produkcja filmów reklamowych Gdańsk Gdynia Sopot

 

napisz do nas biuro@p2studio.pl
P2 Studio Filmowe
83-032 Pszczółki, k/ Gdańska
Ogrodowa 2

Telefon: +48 791 160 566
FAX: +48 58 682 96 69

NIP 604 000 77 50

 

 

Zanim powstanie reklama – pytania, na które warto sobie odpowiedzieć

Chcesz zlecić do produkcji film reklamowy? Świetlenie! Ale czy wiesz, że to nie takie proste i już na początku należy przemyśleć kilka kwestii? Oto parę podstawowych pytań, na które powinieneś znać odpowiedź, zanim zdecydujesz się na produkcję filmu.

Jakim budżetem dysponujesz?
Pieniądze decydują o rozmachu produkcji. Nawet z niewielkim budżetem można zrobić bardzo dobry film reklamowy. Najważniejszy jest pomysł. Wyższy budżet pozwala na uzyskanie dodatkowych efektów specjalnych, kręcenie filmu w określonym terenie czy zatrudnienie profesjonalnych aktorów. Przy mniejszym budżecie należy dokładniej przemyśleć wszystkie aspekty i wybrać takie działania, które będą najefektywniejsze.

Jaki cel kampanii?
Teoretycznie pytanie, na które odpowiedź jest jasna: reklama ma reklamować. Ale co? Produkt, usługę, markę czy całe przedsiębiorstwo? A może celem jest dotarcie do pewnej grupy społecznej, edukacja, zmiana wizerunku marki? Bez konkretnego celu kampanii, reklama nie odniesie spodziewanego efektu.

 

Grupa docelowa

To kolejne zagadnienie, na które trzeba znać odpowiedź. Zgodnie ze starym powiedzeniem: „jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”, tu również ma to zastosowanie. Przekaz nigdy nie będzie tak skonstruowany by trafiał do wszystkich. Inne rzeczy są atrakcyjne dla dzieci, inne dla nastolatków, a jeszcze inne dla osób starszych. Należy więc zadać pytanie: do jakiej grupy będzie kierowana reklama. Kim jest odbiorca? W jakim wieku? O jakim statusie społecznym? Czy mieszka w mieście, czy na wsi? Jakie ma zarobki itp.

Jakie korzyści?
W reklamie nie chodzi tylko o to, by przedstawić produkt czy wykreować markę. Najważniejsze są korzyści dla klienta. Co on będzie z tego miał, że kupi Twój produkt? Jakie ma potrzeby? Co odbiorca powinien sobie pomyśleć po obejrzeniu filmu? Jakie nastroje ma wzbudzać przekaz?
To są podstawowe pytania, które warto sobie zadać, zanim zlecisz produkcję filmu. Dzięki temu uzyskasz zamierzony efekt i trafisz w gusta odbiorców, na których pozyskaniu Ci zależy.